Jak działa agencja btl?

Marketing i reklama są bardzo ważne dla każdej firmy. Bez tego przedsiębiorstwo praktycznie nie może funkcjonować w dzisiejszych czasach. Oczywiście duże firmy mogą pozwolić sobie na znacznie większe wydatki na takie działania, mniejsze zaś maja o wiele bardziej ograniczony budżet. Bardzo często jedne i drugie zwracają się o pomoc do agencji reklamowej.

Czym jest agencji btl?

agencji btlPojęcie BTL zostało ukute jeszcze w latach 50. w amerykańskich przedsiębiorstwach. Pochodzi ono od frazy below the line – czyli pod linią. Po prostu pod lina zapisywano wtedy przychody firmy, które przynosił właśnie w duże mierze taki marketing. Dziś funkcjonuje to jako określenie firmy reklamowych, które zajmują się reklamą skierowaną do indywidualnego odbiorcy, w przeciwieństwie do nowocześniejszej ABL – czyli above the line. Ona zajmuje się reklamą skierowaną do mass mediów, także internetową. Tak więc, n czym polega działanie agencji btl? Do niej zwrócimy się, jeśli będziemy potrzebowali chociażby: neonów, gadżetów reklamowych, ulotek czy reklamy POS czyli w miejscu w sprzedaży. Jednym słowem, zwracamy się tu do bazy klientów- z tradycyjnym kanałem przekazu, niejako offline (choć niektórzy za reklamę BTL uznają także kampanie mailingowe czym smsowe, ponieważ są one kierowane właśnie do indywidualnego, konkretnego użytkownika). Najczęściej, jeśli wynajmujemy agencję BTL, szukamy konkretnych, powiązanych działań. Więc przylądowo będziemy prowadzić kampanię ulotkową, połączoną z plakatowaniem miejsc sprzedaży, obecnością na targach i kampanią SMS do bazy naszych użytkowników np. pozyskanych z aplikacji. 

Zdecydowanie reklam jest dźwignią handlu. W dzisiejszym świecie dominuje te w mass mediach, w Internecie. Jednak te tradycyjne, stosowane od platformy, wciąż działają – muszą być tylko dobrze zaplanowane i obmyślone.